“Astăzi încercăm să construim o școală în care femeile, membrii minorităților etnice și religioase și oamenii care aparțin culturilor non-occidentale să poată fi văzuți și auziți, cu respect și dragoste, atât ca purtători de cunoștințe specifice, cât și ca obiect de studiu.
O școală în care se consideră că lumea este formată din mai multe tipuri de cetățeni și în care toată lumea poate învăța să se comporte ca cetățeni ai lumii”.
(Martha Nussbaum, Cultivarea omenirii, 1999)
Când vorbim despre gen, mai întâi trebuie să clarificăm definițiile:
Printre provocările globale cu care se confruntă Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă se numără combaterea inegalităților de gen, un subiect considerat a fi transversal la întreaga agendă și la care totuși este dedicat un obiectiv 5 care precizează importanța: egalitatea de șanse între femei și bărbați, pentru împuternicirea tuturor femeilor, punând capăt tuturor formelor de discriminare împotriva tuturor femeilor din întreaga lume.
Agenda 2030 este clară: dezvoltarea va fi durabilă numai dacă beneficiile sale se vor referi atât la bărbați, cât și la femei; drepturile femeilor vor deveni realitate numai dacă fac parte din eforturile mai ample de a proteja planeta și de a se asigura că toți oamenii pot trăi cu demnitate și respect.
De fapt, inegalitățile de gen se manifestă în fiecare dimensiune a dezvoltării durabile. Chiar și astăzi:
Datele raportate deja par a fi un răspuns la întrebarea "de ce se tratează inegalitățile de gen în școală?" Cu toate acestea, se pare că este esențial să se adauge cel puțin 6 alte răspunsuri, printre numeroasele posibile:
Multe societăți au o istorie predominant patriarhală, acest lucru înseamnă ca puterea, fie că este vorba de resurse sau poziții de importanță socială și politică, este în continuare deținută, în principal, de bărbați. Cu toate acestea, există și cazuri de comunități matriliniare, în care descendența este trasată prin mamă (în unele cazuri chiar și terenurile și proprietățile sunt transmise de la mame la fiice), ca exemplu, menționăm Asante în Ghana și Minangkabau în Sumatra, Indonezia.
În timpul anilor 1900, femeile și-au schimbat progresiv obiceiurile, modul de gândire, relațiile legile. Acest fenomen a fost definit "revoluția blândă"; singurul din istorie fără vărsare de sânge. Este povestea lungă, neterminată a luptelor pentru drepturi: dreptul la studiu, dreptul la muncă, dreptul la vot, egalitatea de șanse.
Schimbările sociale și noile conștiințe apar adesea înaintea modificărilor legislative și deseori le determină. Astfel de modificări sunt mișcările pentru sufragiul femeilor în urma Primului Război Mondial, care au condus la votarea femeilor în multe țări europene, cum ar fi Polonia, Germania, Regatul Unit, Austria etc.
Cu toate acestea, progresul în schimbarea normelor de gen nu este neapărat un proces linear, femeile aveau mai multe puteri și drepturi legale în unele societăți din lumea veche, cum ar fi Egiptul, decât în perioadele ulterioare. În prezent, guvernele colaborează pentru a oferi acces egal la educație, asistență medicală și muncă decentă pentru femei. Unele țări au un minister pentru femei sau egalitate de gen, cum ar fi Suedia, Australia și Regatul Unit. "Cheia pentru egalitatea de gen nu se află în puterea economică a unei țări, ci în voința politică a guvernelor lor" - Van der Gaag, 2008. Totuși, este un drum lung de parcurs.
Egalitatea de gen permite tuturor oamenilor să aibă șanse egale, statut, drepturi și acces la resurse și servicii. Pentru a asigura acest acces echitabil, guvernele trebuie să se angajeze să implementeze politici și strategii care să echilibreze dezavantajele sociale și istorice ale femeilor.
Măsurile în favoarea egalității de gen pot conduce la o egalitate reală între femei și bărbați.
Geostoria manual; Unitățile de învățare (UdI)șiInstrumente de evaluare și autoevaluare: trei propuneri pentru abordarea problemelor complexe
Proiectul Get up and goals a elaborat trei instrumente concrete în 12 limbi cu scopul de a aborda atât problema inegalităților de gen, cât și alte trei subiecte importante ale proiectului, iar în acest sens menționăm: crearea unui manual geo-istoric global, a unei serii de unități de învățare și a unui set de instrumente de evaluare și autoevaluare a învățării.
Manualul geo-istoric global, fiecare dintre capitolele sale dezvoltă o secție specială, care face referire la schimbările origanizării sociale și apariției inegalităților economice și de gen din diferite epoci istorice. În istoria omenirii s-au înregistrat de-a lungul timpului numeroase inegalități de gen, alături de originile, consecințele locale și globale ale acestora, identificându-se o temă principală cu rolul de interconecta și de a face mai bine înțeles întregul spațiu temporal și spațial al evenimentelor umane.
Unitățile de învățare( UDI) au fost construite pe baza a două principii:
Instrumente de evaluare și autoevaluare.
Unitățile de învățare și instrumentele de evaluare și autoevaluare (în engleză SATs) au fost construite pornind de la un conținut comun și așteptând aceleași rezultate de învățare.
În acest mod, SAT pot verifica rezultatele studenților atât în ceea ce privește cunoștințele despre tema specifică tratată, cât și capacitățile de învățare a cetățeniei globale. Verificarea are loc printr-o comparație între scorurile exprimate de studenți și profesori înainte și după realizarea UdA și / sau studiul manualului.
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
RX SERVICII BTL SRL | getupandgoals.ro | Vezi politica de confidenţialitate |
gug, getupandgoals, cookieinfo, prv_level |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Google Maps | google.com / google.ro | Vezi politica de confidenţialitate |
CONSENT, NID, , SAPISID, SID, SIDCC, SSID, 1P_JAR, DV, OTZ |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Nu se utilizează cookie-uri de social media |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Nu se utilizează cookie-uri de publicitate |