Inegalitățile internaționale influențează profund șansele accesului la o viață demnă și oferă cheia înțelegerii altor fenomene globale de mare importanță.
Efectele lor au creat și vor crea mari tensiuni în multe zone ale lumii și sunt un subiect puțin cunoscut și dezbătut, bogat în idei educaționale.Efectele lor au creat și vor crea mari tensiuni în multe zone ale lumii și sunt un subiect puțin cunoscut și dezbătut, bogat în idei educaționale.
Răspunsurile la această întrebare pot fi multiple.
Mai jos, am ales să prezentăm patru mari dimensiuni, prin care încercăm să rezumăm principalele motivații sociale și educaționale care stau la baza alegerii abordării acestei probleme în școli.
Deși un anumit grad de inegalitate internă între grupurile sociale din același teritoriu, țară și imperiu a existat aproape oriunde în istorie, fenomenul inegalității internaționale este relativ recent și în același timp a fost afirmat cu o viteză și o lățime mai puțin frecvente.
În timp ce istoricul și economistul autor Paul Bairoch a raportat în textele sale cum dezechilibrele de venit și de avere dintre marile formațiuni sociale internaționale au fost reduse în 1700 (cu rapoarte aproximative de 3 la 1), ONU a publicat studii care arată creșterea inegalității globale între cele mai bogate 20% și cele mai sărace 20% din planetă (încă 3 la 1 la începutul anului 1800, pentru a deveni 72 la 1 la sfârșitul anului 1900).
Colonialismul politico-economic din Africa și Asia de la sfârșitul anilor 1800 și începutul anilor 1900 și neocolonialismul economic al celei de-a doua jumătăți a anilor 1900 (care, deși fără ocupații militare extrage valoare din suburbiile din Africa, Asia și America Latină, de exemplu prin mecanismul datoria externă) sunt factorii care explică cel mai bine creșterea inegalității internaționale.
De mult timp, aceste analize rămăseseră patrimoniul mediilor care se ocupau de Lumea a Treia și de intelectualii proveniți din acele zone geografice. Cu toate acestea, ideile de echitate și egalitate par a fi înnăscute în ființele umane, după cum se confirmă prin cercetări care arată că chiar și copiii foarte mici sunt conștienți de acestea. Și astfel, de la sfârșitul anilor 1900 și în anii 2000, nașterea mișcărilor internaționale, criza economică mondială și marele succes al cărții lui Thomas Piketty, ”Capitalul în secolul XXI”, au sporit interesul comunității globale în legătură cu o temă de zeci de ani care a continuat să existe fără a primi atenție.
Studierea acestor dinamici fundamentale pentru înțelegerea situației planetare globale, analizarea implicațiilor lor istorice, geografice, economice, de mediu, politice și culturale, soluționarea ipotezelor și încercarea de a le implementa sunt sarcini care nu au fost asumate de prea multe subiecte, chiar și actualmente. Școala poate juca un rol important, astfel încât această problemă să primească importanța pe care o merită iar cetățenia viitorului să obțină instrumentele necesare pentru a crea și a trăi o lume care nu este numai mai durabilă, ci și mai echitabilă și coerentă și în concordanță cu obiectivul 10 din Agenda 2030 a ONU: "Reducerea inegalităților în interiorul și între țări".
Proiectul Get up & Goals! a elaborat trei instrumente în 12 limbi pentru a aborda inegalitatea internațională pe lângă alte subiecte globale majore: un manual geo-istoric mondial, o serie de unități de învățare și un set de instrumente de evaluare și autoevaluare a învățării.
Manualul geo-istoric global, în fiecare dintre capitolele în care este compus, explică într-o secțiune specială schimbările în organizarea socială și apariția inegalităților economice și de gen în diferite perioade istorice.
În istoria omenirii s-au înregistrat de-a lungul timpului numeroase inegalități de gen, alături de originile, consecințele locale și globale ale acestora, identificându-se o temă principală cu rolul de a interconeta și de a face mai bine înțeles întregul spațiu temporal și spațial al afacerilor umane.
Unitățile de învățare (UdI) privind inegalitățile internaționale au fost construite pe baza a două principii:
Instrumente de evaluare și autoevaluare.
Unitățile de învățare și instrumentele de evaluare și autoevaluare (în limba engleză SATs) au fost construite pornind de la un conținut comun și așteptând aceleași rezultate de învățare.
În acest mod, SAT pot verifica rezultatele studenților atât în ceea ce privește cunoștințele despre tema specifică tratată, cât și capacitățile de învățare a cetățeniei globale. Verificarea are loc printr-o comparație între scorurile exprimate de studenți și profesori înainte și după realizarea UdA și / sau studiul manualului.
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
RX SERVICII BTL SRL | getupandgoals.ro | Vezi politica de confidenţialitate |
gug, getupandgoals, cookieinfo, prv_level |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Google Maps | google.com / google.ro | Vezi politica de confidenţialitate |
CONSENT, NID, , SAPISID, SID, SIDCC, SSID, 1P_JAR, DV, OTZ |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Nu se utilizează cookie-uri de social media |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Nu se utilizează cookie-uri de publicitate |