Lumea, așa cum o știm astăzi, este construită de mișcările femeilor și bărbaților, atât în cele mai vechi timpuri, cât și în cele din urmă.
Schimbările care se produc au la bază evoluțiile constante ale societăților globale în care trăim, deși în ultimii ani lumea informațiilor a contribuit la crearea unui climat ostil, deschis față de fenomenul migrației.
Școala, prin stimularea spiritului critic, poate ajuta la corectarea unor astfel de distorsiuni prin indicarea unor analize și surse de informare mai responsabile și mai etice.
Răspunsurile la această întrebare sunt multe. Get up and goals! a ales 4 motive de tip social și educational, care sunt de bază în vederea abordării aceastei probleme la școală.
În primul rând, este necesar să se ofere studenților datele și cifrele reale ale fenomenului, astfel încât să fie eliminată partea negative a acestuia, din cauza exploatării politice inadecvate.
Lumea, așa cum o știm astăzi, a fost construită de mișcarea femeilor și a bărbaților care, cu aproximativ 70.000 de ani în urmă, au pornit în călătoria lor din Africa pentru a popula Asia și Europa, apoi Oceania și în cele din urmă America.
Deși majoritatea acestor mișcări timpurii au fost cauzate de schimbările climatice și de căutarea unor terenuri bogate din punct de vedere agricole, mobilitatea constantă a femeilor și a bărbaților în întreaga istorie i-a determinat nu numai să realizeze multe dintre rezultatele dorite, ci și să se dezvolte din punct de vedere intelectual, cultural și social, datorită contactelor cu diferite medii, cu diferite animale și specii umane.
De atunci, migrațiile au rămas o constantă pe parcursul mileniilor, deși uneori sunt percepute ca un fenomen recent sau chiar nou.
De-a lungul timpului, ei au contribuit la dezvoltarea tehnologiei, științei, artelor, prin contact și schimb de cunoștințe, dând viață unei intersecții culturale și umane de bogăție incalculabilă. Ele au făcut posibilă creearea legăturilor între comunitățile de origini îndepărtate, dar cu valori comune. Popoarele europene, de exemplu, ar fi avut o istorie diferită în cazul în care popoarele arabe și islamice nu ar fi introdus matematica arabo-indiană (numere, algoritmi ...), tehnologia navală și praful de pușcă chinezesc pe continentul European. Arabă medicală și chimică, poezia arabo-persană etc. în timpul mișcării lor prin diverse teritorii.
Pe baza motivației lor cele mai evidente, diferite tipuri de migrație pot fi identificate și distinse:
Începând cu secolul al XIX-lea și secolul al XX-lea, crizele economice au condus la fluxuri mari de emigrare din țările europene în alte țări de pe continent, precum și în cele din America și Australia.
În prezent, fluxurile de migrație traversează planeta de la un capăt la celălalt al terenurilor apărute, deoarece fenomenul globalizării a accelerat mobilitatea. În țările cele mai bogate, principalele motivații ale emigrației sunt în esență economice, precum: îmbunătățirea statutului profesional, continuarea studiilor sau îmbunătățirea cursurilor de formare pentru o mai bună calitate individuală a vieții. În țările din emisfera sudică, acestor forțe ale emigranților li se alătură și altele, iar aceste forțe sunt legate de riscurile de siguranță, date de războaiele din anumite zone, de persecuții și cataclisme, precum și de agravarea condițiilor de viață, cauzate de schimbările climatice (care afectează capacitatea familiilor de agricultori din diferite zone din sudul lumii pentru a produce și a obține suficient alimente).
Proiectul Get up and goals a elaborat trei instrumente concrete pentru a aborda atât problema inegalităților de gen, cât și celelalte 3 "subiecte cheie ale proiectului" în predarea disciplinară zilnică: un manual geo-istoric mondial, o serie de unități de învățare și un set de instrumente de evaluare și de autoevaluare a învățării
Manualul geo-istoric global ilustrează , în fiecare capitol, legătura dintre schimbările politice naturale/ climatice, sociale, economice și generale și fenomenele migratoare ale perioadei istorice analizate. În acest fel, elevii sunt încurajați să ia în considerare interconectarea fenomenului cu istoria rasei umane.
Unitățile de învățare(UdI) au fost construite pe baza a două principii:
Instrumente de evaluare și autoevaluare
Unitățile de învățare și instrumentele de evaluare și autoevaluare (în limba engleză Instrumente de autoevaluare SAT) au fost construite pornind de la un conținut comun și de rezultate de învățare așteptate. Selecția ideilor minunate și a conținuturilor semnificative de învățare ale subiectului pe care viitorii cetățeni globali nu le pot cunoaște la sfârșitul școlii, reprezintă primul pas în sprijinirea profesorilor.
SAT-urile permit studenților să măsoare și să documenteze progresul atât în ceea ce privește cunoașterea subiectului, cât și abilitățile cetățenești globale învățate. Verificarea are loc prin administrarea chestionarelor pentru a cerceta cunoștințele și opiniile copiilor la începutul și la sfârșitul traseului educațional. Comparația dintre datele apărute permite evaluarea impactului experienței de predare și a propunerii de formare.
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
RX SERVICII BTL SRL | getupandgoals.ro | Vezi politica de confidenţialitate |
gug, getupandgoals, cookieinfo, prv_level |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Google Maps | google.com / google.ro | Vezi politica de confidenţialitate |
CONSENT, NID, , SAPISID, SID, SIDCC, SSID, 1P_JAR, DV, OTZ |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Nu se utilizează cookie-uri de social media |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Nu se utilizează cookie-uri de publicitate |