Dezvoltarea trebuie să satisfacă nevoile populației prezente, fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi.
Esența dezvoltării durabile este garantarea unei vieți demne pentru toți și reconcilierea eficienței economice, incluziunii sociale și responsabilității ecologice.
Trăim într-o perioadă de provocări enorme pentru omenire.
O mulțime de concetățeni continuă să trăiască în sărăcie și sunt lipsiți de o viață demnă. Inegalitatea crește atât la nivel global, cât și la nivelul fiecărei țări. Există diferențe uriașe în ceea ce privește oportunitățile, bogăția și puterea. Inegalitatea de gen persistă în fiecare societate. Șomajul, în special cel din rândul tinerilor, este o prioritate.
Amenințările globale la adresa sănătății, catastrofele naturale din ce în ce mai frecvente și violente, conflictele armate, amenințările violente, terorismul, crizele umanitare și deplasarea forțată a populațiilor care rezultă amenință toate progresele înregistrate în ultimele decenii. Limitele resurselor naturale și impactul negativ al degradării mediului, inclusiv deșertificarea, seceta, degradarea terenurilor, deficitul de apă și pierderea biodiversității, sunt adăugate și sporesc lista provocărilor cu care trebuie să se confrunte omenirea. Schimbările climatice sunt una dintre cele mai mari din epoca noastră și impactul lor negativ compromite capacitatea statelor de a pune în aplicare o dezvoltare durabilă.
În același timp, perioada în care trăim este un moment plin de oportunități.
Au fost înregistrate progrese semnificative în abordarea provocărilor în materie de dezvoltare. În generațiile trecute, zeci de mii de oameni au ieșit din sărăcie extremă. Accesul la educație uman, face posibilă depășirea divizării digitale și dezvoltarea societăților bazate pe cunoaștere, deoarece descoperirile științifice și tehnologice din diferite sectoare.
Pe 25 Septembrie 2015, Organizația Națiunilor Unite a aprobat Agenda pentru Dezvoltarea Durabilă și cele 17 obiective de dezvoltare durabilă (Sustainable Development Goals – SDGs, în acronimul englez) articulate în 169 de obiective care urmează a fi realizate până în 2030.
Este un eveniment istoric, din diferite puncte de vedere:
Procesul de schimbare a modelului de dezvoltare va fi monitorizat printr-un sistem complex bazat pe 17 Obiective, 169 obiective și peste 240 de indicatori. Va fi în raport cu aceeași parametri cu care fiecare țară va fi evaluată periodic în cadrul ONU și al opiniei publice naționale și internaționale. Aceasta va fi Lista celor 17 Sustainable Development Goals – SDGs, aprobată de Națiunile Unite pentru anii până în 2030.
Pentru a crea și a trăi într-o lume mai durabilă, indivizii trebuie să devină agenți ai schimbării propuse de Agenda 2030. Ei au nevoie de cunoștințe, aptitudini, valori și atitudini care să le permită să ia decizii în cunoștiință de cauză și să acționeze în mod responsabil în situații complexe și să se îndrepte spre noi forme de coabitare.
Unul dintre rolurile fundamentale ale școlii este acela de a stimula schimbările culturale și de mentalitate. La școală suntem chemați să reflectăm în mod continuu asupra semnificației și a rezultatelor culturale ale proceselor de învățare. Fiecare cetățean găsește în instituția de învățământ un pilon de neînlocuit pentru dezvoltarea civică, socială și culturală a acestuia.
SGDs nu reprezintă un conținut suplimentar în ceea ce privește predarea curriculară. Agenda 2030 este o resursă care poate fi utilizată pentru a planifica învățarea zilnică a diferitelor discipline într-un mod reînnoit, oferind studenților noi stimuli cognitivi, socio-emoționali și comportamentali. Educația pentru cetățenia globală reprezintă abordarea care permite integrarea SDGs și de predare a curriculum-ului, precum și materialele puse la dispoziție gratuit de către proiectul Get up and goals! Care transpune această abordare în resurse educaționale pentru a fi utilizate în clase.
Get up and goals! oferă, pe acest site, resurse educaționale gratuite în limbile tuturor țărilor participante la inițiativă. Proiectul se adresează SDGs prin intermediul a patru mari probleme globale: schimbările climatice, inegalitatea de gen, inegalitatea internațională, migrația.
Pentru a înțelege și a aborda aceste probleme cruciale, Get up and goals! oferă unități de învățare (UdA sau TLU în abrevierea engleză) pentru clasele secundare. Unitatea de învățare este o cale educațională vie, adaptată fiecărei clase, care ia in considerare reacțiile, curiozitățile și implicările studenților,fiind în armonie cu proiectul educațional al cadrelor didactice, cu creativitatea și sensibilitatea acestora.
De asemenea, Get up and goals! furnizează un manual original geo-istoric global (world history) pentru școli secundare, inovatoare în partea științifică și în partea didactică și ad-hoc scrise pentru proiect de către profesorii universitari europeni. Textul descrie dezvoltarea istoriei umane universale prin interconectarea profundă cu cele patru mari teme globale.
În cele din urmă, proiectul Get up and goals! oferă cadrelor didactice un set de instrumente de evaluare și autoevaluare (SAT în abrevierea engleză) pentru a măsura elevii din punct de vedere cantitativ și calitativ, în ceea ce privește cunoștințele, aptitudinile și comportamentul.
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
RX SERVICII BTL SRL | getupandgoals.ro | Vezi politica de confidenţialitate |
gug, getupandgoals, cookieinfo, prv_level |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Google Maps | google.com / google.ro | Vezi politica de confidenţialitate |
CONSENT, NID, , SAPISID, SID, SIDCC, SSID, 1P_JAR, DV, OTZ |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Nu se utilizează cookie-uri de social media |
Companie | Domeniu | Politica de confidenţialitate |
---|---|---|
Nu se utilizează cookie-uri de publicitate |